8 september 2008

Dag 2

Dag 2 is begonnen en iedereen heeft er weer zin in. We beginnen met een spelletje om de namen nog beter te leren. De PR is vooral bezig geweest met het maken van de weblog, hyves aanmaken voor de scholen en het maken van het logo voor de posters. Elke groepje vertelt nu even kort wat ze hebben gedaan vandaag.

De producenten:
Als producenten hebben wij een leidinggevende taak. We zijn daarom begonnen met het regelen van een basisschool. We hebben het voor elkaar gekregen dat een school met kinderen naar onze musical komt kijken. Wij zijn donderdag 4 september naar de mytylschool ‘De Thermiek’ geweest om te vragen of zij interesse hadden in onze musical. Zij vonden dit erg leuk en stelden voor om een internationaliseringproject aan te gaan met een ‘gewone’ basisschool. Daarom zijn wij ook naar een andere basisschool in leiden geweest (Woutertje Pieterse) om te vragen of zij interesse hadden in dit project. Dit wilde zij met alle plezier doen. Als het goed is komen er nu dus ongeveer 85 leerlingen naar onze musical kijken. Met deze stap waren wij ontzettend blij zodat we iets verder konden met ons project. Na even overleg me de producenten van de andere groepen zijn we er toe gekomen dat wij onze musical in de grote aula van de hogeschool mogen opvoeren. Hier zijn wij erg blij mee, want dit scheelt ons wel iets in de organisatie. Verder ondersteunen wij elk groepje van ons project. Elk probleem en vraag proberen wij op te lossen, zodat alles soepel verloopt. Verder zorgen wij ervoor dat alles in goede banen loopt en we brengen de echte regelpunten (basisschool contact en voorlichting) op orde. Ook zijn wij het aanspreekpunt voor alles en iedereen. Verbaas je dus niet als onze telefoon gaat. Want we kunnen niet gemist worden!

De personen van kostuums&grime:
vandaag hebben wij gehoord welke personages in ieder geval aangekleed en geschminkt moeten worden. Wij hebben dus ideeen uitgewisseld over wat ons leuk leek en hier op tekeningen (kleurplaten van lichaam en gezicht) een uitwerking van gemaakt. We willen het erg overdreven doen; dus felle kleuren en grote monden. We hebben al aardig wat make-up, attributen en schmink wat we kunnen gebruiken.qua kostuums hebben wij wat ideeen gemaakt en deze uitgewerkt op tekeningen. Ook hebben we van Loes en Peter wat stof en kleding zodat we alvast wat hebben en niet alles zelf hoeven te maken. Voor de rest hebben we gekeken naar hoe we de dieren aan gaan kleden en geinformeerd bij de Hobbezak naar de prijzen.

De personen van decor:
- Locatie: aula, wat is er mogelijk, wat is er al aanwezig?
Rianne en Madelien zijn naar de aula gegaan om te kijken wat er aanwezig/mogelijk is. Er is een groot podium en rechts is er een afgeschermd gedeelte waar je als toneelspeler je kunt omkleden. Dit is erg fijn, want dan is het probleem waar omkleden opgelost!Er is een soort stellage waar je decordoeken aan zou kunnen hangen. Wel zou je dan in je gemaakte doeken ringetjes moeten plaatsen zodat het te bevestigen is. In het script is er een locatie bij, waar wij een marktkraam nodig hebben. Er is geïnformeerd of er op een school niet een marktkraam aanwezig is en of wij die kunnen lenen voor deze scène. Gelukkig is dit mogelijk, want om zelf een marktkraam te maken kost veel tijd en geld( hout kopen.)
- Inventarisatielijst gemaakt:
Anouk en ik hebben een inventarisatielijst gemaakt. Eerst hebben wij alle briefjes van de andere groepen verzameld om te kijken of er geen dubbele decorstukken opstaan. Nadat de lijst is opgesteld zijn wij gaan nadenken over de materialen die wij het beste kunnen gebruiken. Ook zijn wij naar de docent van beeldende vorming gegaan en gevraagd of wij materiaal mogen gebruiken van school of niet. In beperkte maten mogen wij gebruik maken van de schoolmaterialen.
- Wat moet er gemaakt worden en HOE?
Drie huizen( van het sprookje de drie biggetjes), twee van hout en het stenen huisje wordt gemaakt d.m.v. de poppenkast en daarover heen een doek te spannen en die te beschilderen met stenen erop en een raampje erin.Dynamiet van rood karton en rietjes en zilverplakband( is al gemaakt.)Een boon van papier-maché en daarna beschilderen.Twee hoofden in een mand( hoofden van papier-maché.)Een spiegel met purschuimVerschillende achtergrond doeken. Bij een scène moet het achtergronddoek beschilderd worden met bomen(bos.)
- Welke materialen zijn daar voor nodig en wie gaat het kopen?
Op school aanwezig: Karton, papier-maché, kranten en verf.Nog kopen bij de bouwmarkt: hout, ringetjes, purschuim, scharnieren, ballonnen. Madelien en Rianne gaan maandag ochtend met de auto naar de bouwmarkt. Anouk en ik gaan maandag ochtend beginnen met papier-machén.
- Wat zou het ongeveer gaan kosten?
Wordt maandag ochtend nog even overlegd over het geld.

Nou dit is dus wat we vandaag gedaan hebben, ook foto’s worden er weer opgezet!

Geen opmerkingen: